دکتر شهزاد شریف زاده / بیماری و مشکلات زنان / ویژگی های بهترین دکتر زنان برای عفونت دراصفهان

ویژگی های بهترین دکتر زنان برای عفونت دراصفهان

بروز عفونت واژن در بین خانمها، امری شایع است بطوری که هر خانمی در طول دوران زندگی خود حداقل یک بار با این عارضه دست و پنجه نرم کرده است، درصد بیشتری از خانمهای مبتلا به عفونت فعالیت در روابط جنسی و باز بودن رحم می باشد، عفونت های ناحیه تناسلی خانم ها انواع مختلفی دارند که عفونت جنسی و عفونت قارچی یکی از پرشیوع ترین انواع عفونت هایی است که خانم ها را به خود درگیر می نمایند.

درمان عفونت های ناحیه تناسلی، اگر به شیوه و روش صحیح تحت درمان قرار بگیرد مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد، اما برخی از روش های غیر اصولی جهت درمان این عارضه ممکن است نه تنها مشکل را برطرف ننماید بلکه مشکلاتی دیگر نیز با خود به همراه آورد، در چنین مواقعی، درست ترین کار مراجعه به یک پزشک متخصص خوب زنان و زایمان می باشد.

عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن، یکی از بیماری های شایع در بین زنان است که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند، این بیماری می تواند در هر سنی خانم ها را به خود مبتلا نماید. این عارضه، معمولا در سنین باروری بانوان، یعنی از دوران بلوغ تا یائسگی می تواند بروز پیدا کند و مجرای ادراری و تناسلی را درگیر نماید. عفونت واژن، می تواند در اثر قارچ، ویروس و باکتری ایجاد شود. از آنجایی که بافت واژن بسیار حساس است و دارای بافتی آسیب پذیر می باشد می تواند در تماس با مواد شیمیایی که در اسپری ها، لباس زیر، صابون ها و … وجود دارد، ایجاد عفونت نماید.

مشاهده ترشح های بدبو وغیر طبیعی، ملتهب شدن ناحیه تناسلی، احساس درد در ناحیه شکم و کمر و همچنین احساس خارش و سوزش ناحیه تناسلی از شایع ترین علائم نشان دهنده ابتلا به عفونت واژن می باشد که باعث آزار و ناراحتی فرد می شود و باید تحت نظر پزشک درمان شود.

علل عفونت واژن

عفونت واژن، می تواند علل مختلفی داشته باشد. چنانچه به عفونت واژن مبتلا شده باشید، پزشک عفونت را بر اساس علت آن تشخیص داده و درمان می کند.
از علل عفونت واژن یا واژینیت می توان موارد ذیل را نام برد:
عفونت های قارچی یا مخمری: این عفونت ها، معمولا در اثر قارچی به نام کاندیدا آلبیکنز بروز پیدا می کنند. با استفاده از آنتی بیوتیک ها تحت نظر پزشک می توان از رشد بیش از حد قارچ ها و ایجاد عفونت جلوگیری نمود.

عفونت های باکتریایی: کاهش میزان باکتری های مفید و افزایش باکتری های مضر در واژن می تواند به واژینوز باکتریایی منجر شود.
عفونت انگلی یا تریکومونیازیس: دلیل ایجاد این عفونت، انگل تک یاخته ای است که می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود.

انواع عفونت واژینالی

• واژن باکتریای
  • عفونت قارچی
  • کلامیدیا
  • سوزاک

مهم ترین راهکار برای درمان عفونت تشخیص نوع آن می باشد، عدم تشخیص صحیح  ممکن است طول دوره درمان را طولانی تر و شدت عفونت را بیشتر نماید. توصیه می شود برای تشخیص و درمان عفونت خود خودسرانه عمل ننمایید، چرا که هر کدام از انواع عفونت ها همانگونه که علائم خاصی دارند، علائم مشابهی هم دارند که برای فرد غیر متخصص تشخیص دشوار است و ممکن است دچار خطا گردد لذا توصیه می گردد  حتما به بهترین متخصص زنان و زایمان در اصفهان برای درمان عفونت خود در محل زندگی خود مراجعه نمایید.

علائم شایع عفونت دستگاه تناسلی زنان

واژن بانوان، به طور طبیعی ترشحاتی دارد که اغلب شفاف و کمی سفید رنگ هستند. این ترشحات بدون بو می باشند و سبب خارش و سوزش و ایجاد مشکل نمی شوند. این ترشحات در دوران قاعدگی به شکل متفاوتی وجود خواهند داشت. گاهی اوقات این ترشحات رقیق و گاهی غلیظ تر هستند. چنانچه علائم زیر را مشاهده کردید، حتما در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید:

• ترشح ماده ایی سفید، سبز یا زرد رنگ بابویی نامطبوع
  • احساس خارش و سوزش
  • تورم و التهاب دیواره های واژن
  • سوزش حین ادرار کردن
  • قرمزی در اثر خارش
  • درد در حین مقاربت جنسی
  • بی نظمی دوره های عادت ماهیانه
  • لکه بینی غیر عادی و خارج از دوره
  • احساس درد در ناحیه شکم وکمریا پهلوها
  • هرگونه تغییر در بو، رنگ و غلظت ترشحات واژن

آیا عفونت مانع بارداری می شود؟

تاثیر-عفونت-در-بارداری

عفونت‌های دستگاه تناسلی بانوان، صرف نظر از اینکه منبع باکتریایی یا غیر باکتریایی داشته باشند، می‌توانند به دستگاه تولید مثل و دستگاه تناسلی فرد آسیب وارد کنند. عوارض ناشی از عفونت می‌تواند در زمان ابتلا به آن یا حتی بعد از درمان آن بروز دهد. متاسفانه یکی از عوارض شایع عفونت‌ها، نازایی است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، عفونت‌های باکتریایی زمینه‌ساز یا تشدید‌کننده نازایی هستند. باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌های بسیار کوچکی هستند که به ندرت نشانه‌های مشخص از تاثیرات منفی بروز می‌دهند. به همین دلیل اثبات نقش مستقیم آن‌ها در نازایی کار دشواری است.

درصورت مشاهده عفونت واژینالی چه راهکاری مناسب است؟

مهمترین راهکاری که در درمان انواع این عفونت ها توصیه می گردد، مراجعه به پزشک متخصص می باشد، اما سوال اینجاست که بهترین دکتر برای درمان عفونت را چگونه شناخته و به وی مراجعه نماییم؟

در صورت بروز هر نوع از علائمی که نشان دهنده مبتلا شدن شما به عفونت تناسلی می باشد بهارین راهکار مراجعه به  یک متخصص زنان خوب در محل زندگی تان می باشد تا با انجام معاینات فیزیکی و استفاده از سونوگرافی و آزمایشات و سونوگرافی  درمان مربوطه در پیش گرفته شود.

علل دخیل بروز عفونت های دستگاه تناسلی زنان

• برهم ریختن تعادل هورمون ها وباکتری های واژن
  • عدم رعایت بهداشت فردی
  • رطوبت دائمی واژن و رشد و تکثیر بیش از حد باکتری ها
  • انتقال یک ویروس یا انگل به ناحیه تناسلی
  • استفاده از مواد شوینده معطر و غیر استاندارد
  • پوشیدن لباس زیر های بسیار جذب و بی کیفیت
  • مصرف قرص های جلوگیری از بارداری
  • برقراری رابطه جنسی با فردی که بهداشت جنسی خود را رعایت نمی کند.

روش های درمان عفونت زنان

همانگونه که در پاراگراف های بالا به آن اشاره شد درمان عفونت واژن به نوع آن بستگی دارد که تشخیص آن بر عهده پزشک متخصص می باشد.

به گفته دکتر شهزاد شریف زاده متخصص زنان وزایمان و نازایی در اصفهان، اولین و مهم ترین گام در درمان تغییر عادات و سبک زندگی فرد که منجر به بروز این بیماری گشته، می باشد.

با استفاده از روش های ذیل می توان عفونت واژن را درمان کرد:

• مصرف داروهایی چون مترونیدازول، تینیدازول وتریکومونیازیس وکرم های موضعی توسط پزشک برای عفونت های باکتریایی
  • مصرف مترونیدازول یا تینیدازول برای عفونت های انگلی
  • مصرف شیاف و کرم های ضد قارچی برای عفونت های قارچی یا مخمری

توجه داشته باشید که که مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز و مشورت با پزشک متخصص ممکن است عواقب و عوارض جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

روش های انتخاب بهترین دکتر زنان برای عفونت در اصفهان

انتخاب بهترین دکتر برای درمان بیماری ها و شکلات مربوط به زنان نیازمند دقت و توجه زیادی می باشد زیرا انتخاب اشتباه می تواند خطرات و صدمات زیادی برای فرد به دنبال داشته باشد زیرا نه تنها سلامتی بلکه ممکن است زیبایی فرد  نیز به خطر بیوفتد.

یکی از راهکارهای مهم در انتخاب بهترین متخصص زنان در اصفهان برای افرادی که ساکن شهر اصفهان هستند  تحقیق و تبادل نظر از طریق انجمن های مختلف می باشد. پرس و جو از افرادی که از پزشک متخصص خود و روند درمانی خود رضایت داشته اند هم راهکاری موثر در یافتن پزشک متخصص می باشد.

معیارهای شناخت بهترین دکتر زنان در اصفهان

• اطلاع واطمینان یافتن از فاکتور های مهمی چون  اصالت پروانه پزشکی، مجوز سازمان نظام پزشکی؛ پزشک مورد نظر
  • بررسی سوابق درمانی موفق پزشک
  • سنجیدن میزان بالای مهارت و تجربه پزشک